Artikkelen er over 6 år gammel

Det kokte til tider foran scenen og stemningen var virkelig slik en sommerkonsert ute skal ha.

DEL

DRAMMEN: Jeg er ingen hiphop-fan å skrive hjem om. Jeg vet ikke om det var så mange av dem på Gamle Kirkeplass heller egentlig.

Del på Facebook

Men det ble mange hender i været og stor fest med Bærumgutta Erik & Kriss hiphop/disco/pop-show etter hvert. Veldig mange hender!

Det er i utgangspunktet veldig lite å skrive hjem om ved dette konseptet. Nesten som danseband-versjonen av hiphop med sitt unge backingband og sine brede joviale smil fra øre til øre. Og rytmen er nesten disco-programmert. Men tekstene treffer og treffer hardt samtidig som at Erik og Kriss er veldig flinke til å få med seg alle på festen. Også de som står med henda i lommene bakerst.

Det kokte til tider foran scenen og stemningen var virkelig slik en sommerkonsert ute skal ha. Selv for en ikke-hiphop-fan var det svært underholdende å være tilstede. Og hva synger de så om, som særlig jentene synger med på av full hals. Jo seg selv, og om jenter. Om livet som ung, livet som forelsket, livet med masse følelser for hverandre på begge sider av positivt og negativt. Låter som ”Gutter er gutter”, ”Abstinenser”, ”Store drømmer”, ”Bærumsgramatikk”, ”Dra tilbake” samt en helt ny låt som duoen fremførte for første gang holdt dansegulvet levende fra start til slutt.

Ja det var nesten synd konserten ikke varte lenger, for dette var etter min mening FESTEN denne kvelden. Og den var norsk og ikke amerikansk! Særlig med allsanglåta ”Den låta”, deres siste store hit ”Lighter” med pyro-fyring, og full fyr både i dans og allsangen på ”Etter regnet” var det ekstatiske tilstander man ikke så ofte ser på Gamle Kirkeplass.

Avslutningen med ”Ølbriller” med tekstlinjen ”I’m fat, I’m single, I’m ready to mingle” satt også midt i partyformatet som Elvefestivalen nok må ha mer av om den skal overleve!

Send inn tekst og bilder «

Send oss en artikkel fra et kulturarrangement du ønsker å dele i Drammens Tidende