I november i fjor etterlyste jeg informasjon om Brakars nyorganisering av bussrutene når bybrua ble stengt og nå etter hvert rives. Det kom ingen reaksjon.

2. mai kom det nye, fiks ferdige ruter, som etter svært manges mening er dårlig tilpasset passasjerenes behov. Det virker som om Brakar ikke ønsker dialog med oss som skal bruke de tjenestene Brakar leverer.

To av rutene krysser elva. Disse har ikke en felles holdeplass med de rutene som ikke gjør det. Det gjør overgang ekstra vanskelig.

Nå kan bussen bli billigere: – Veldig glade for at vi har fått det til

Dersom rute 3 og 5 hadde kjørt til holdeplassen Drammen Sykehus, for så å fortsette ned Gamle Kirkeplass og opp Øvre Storgate til Øvre Sund Bru, hadde vi fått et knutepunkt som samtlige bussruter kom innom, slik vi hadde før omleggingen.

Jeg skrev til Brakar og påpekte dette, og mottok et automatisk svar med info om at man manglet busser, derfor måtte rutene bli som de ble. I det samme automatiske svaret forsikrer Brakar at man er svært opptatt av innspill fra publikum.

Unnskyld meg, Brakar, men det tror jeg ikke noe på. Fra mitt ståsted virker Brakar som et selskap som nok tar imot henvendelser fra publikum, men som kjører sitt eget løp uansett hva vi måtte mene, vi som betaler både skatt og bussbilletter og dermed holder Brakar i live.

LES OGSÅ: