300 nye boliger på Konnerud. Er det så lett å omgå gamle vedtak?

Av
DEL

LeserbrevSer i en artikkel i Drammens Tidende at det skal settes i gang et byggeprosjekt på Konnerud. Det skal oppføres 300 nye boliger.

Det er en konnerudkvote på 20 boliger per år for denne delen av Drammen. Har forstått at dette er fordi fremkommeligheten ned til Drammen er sprengt.

Følg oss på Facebook - DT meninger

Bjørn Holm i Drammen kommunes eiendomsutvikling sier at man kan omgå denne konnerudkvoten fordi man bygger på et kollektivknutepunkt. Mange har ventet i flere år for å kunne bygge i denne bydelen. Definisjon på kollektivknutepunkt er som følger: Sted i kollektivnettet der kollektivlinjer krysser eller tangerer hverandre. Knutepunktets funksjon er å binde kollektivnettet sammen til et nettverk slik at den reisende ved hjelp av tilrettelagt omstigning/bytte kan nå sitt bestemmelsessted.

Det står videre at det blir et eget kollektivfelt inn i prosjektet? Selv om man sier ja til dette prosjektet fordi man legger det til et kollektivknutepunkt, så lurer jeg på hvordan trafikken blir ned til Drammen sentrum. Tror ikke at de som flytter inn i disse boligene vil kun benytte seg av buss og planlagt gondolbane for å komme seg til Drammen sentrum.

Håper Bjørn Holm kan komme med utfyllende informasjon. Forstår ikke at man kan omgå konnerudkvoten ved at man henviser til kollektivknutepunkt.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags