Mer støy: – Beklager ulempene

Spunting i dette området har skapt mye støy for beboerne.  Nå blir det bråk også onsdag og torsdag denne uka.

Spunting i dette området har skapt mye støy for beboerne. Nå blir det bråk også onsdag og torsdag denne uka.

Vanskelige grunnforhold gjør at Bane Nor må arbeide i ytterligere to dager.

DEL

DRAMMEN: Den siste helgen i oktober og den første i november ble det arbeidet på nattetid i området Konnerudgata-Proffen. Grunnen til at det ble gjort på nattetid var at veien ikke kunne stenges på dagen.

Forsinkelser i arbeidet skapte store køer mandag morgen.

Bane Nor skulle egentlig vært ferdige med arbeidet i forrige uke, men de vanskelige grunnforholdene gjør at de må fortsette arbeidet onsdag 4. november og torsdag 5. november, skriver de i en pressemelding mandag.

«Ved Professor Smiths Alle har enkelte spuntnåler ikke kommet langt nok ned i grunnen, og av sikkerhetsmessige årsaker må vi håndtere disse før vi jobber videre. Vi vil utføre arbeidene mellom kl. 08.30-16.00 onsdag 4.11 og torsdag 5.11. Vi beklager ulempene dette medfører.», skriver Bane Nor.

Et av landets største jernbaneprosjekter

  • Bane NOR bygger nå nytt dobbeltspor fra Drammen til Kobbervikdalen, og fra Drammen til Gulskogen. Inkludert i prosjektet er ombygging av Drammen og Gulskogen stasjoner.
  • Byggearbeidene hadde offisiell anleggsstart 19. desember 2019. Dobbeltsporet fra Drammen til Kobbervikdalen skal være ferdig i slutten av 2024, og dobbeltsporet fra Drammen til Gulskogen i slutten av 2025.
  • Fjelltunnelen gjennom Strømsåsen er seks km lang. I tillegg kommer 700 meter betongtunnel og 275 meter løsmassetunnel.
  • Når dobbeltsporet fra Drammen til Kobbervikdalen åpner for trafikk i 2024, blir det mulig å kjøre fire tog timen, hver vei mellom Tønsberg og Oslo.
  • Prosjektet er kostnadsregnet til 12,2 milliarder kroner, og er et av landets største jernbaneprosjekter
  • Kilde: Bane Nor



LES OGSÅ:


Artikkeltags