DRAMMEN: Bjørn Myhre Sport stakk av med fagjuryens Servicepris 2017. Prisen ble utdelt under Næringslivets dag torsdag.
Tre kandidater knivet om den høythengende prisen. Hit & Dit Budtjenester og Clarion Collection Hotel Tollboden var også med i finaleheatet. Men det var altså Bjørn Myhre Sport som trakk det lengste strået.
– Det var veldig overraskende da vi i sommer leste at vi var nominert, og at det er en bedrift utenfor Drammen sentrum som vinner synes jo vi er stas, sier Olav Stuveseth som både er eier og driver av Bjørn Myhre Sport. Sammen med seg på eiersiden har han Rune Høiås og Jørn Thomas Bergh.
– Du må også få med deg butikksjefen, sjefen med stor s, Bjørn Vidar Larsen, ler han.
Fra fiskebutikk til sport
I fagjuryen satt folk fra Næringslivsforeningen, Høyskolen og næringslivet. Juryen vektet kriteriene tydelighet, empati, pålitelighet, respons og tillit. Her innfridde sportsforhandleren på samtlige punkter.
For sportsbutikken, som ligger i Krokstadelva, er det nettopp personlig service, fagkompetanse og stolthet som er det viktigste for de 20 sportskyndige kundebehandlerne.
Historien til Bjørn Myhre Sport skriver seg tilbake til 1938 da det hele startet som en fiskebutikk. Den var siden innom mange bransjer, og da Olav Stuveseth overtok i 1986, inneholdt butikken 70 prosent sko og 30 prosent sportsutstyr.
Jo vanskeligere, jo bedre
I løpet av årene ble maktforholdet mellom disse to endret, og det endte som en rendyrket sportsforretning.
I dag er det langt på vei en fullsortiments sportsbutikk, der sykkel og ski er det største – og der kundene spenner fra den vanlige mosjonisten i gata til toppidrettsutøvere.
– Vi har stått steinhardt på god service og høy faglig kompetanse. Jo vanskeligere ting er, jo bedre er det for oss, sier Stuveseth.
Fagjuryens begrunnelse
Bjørn Myhre Sport er en bedrift som over lengre tid har utmerket seg i sin bransje, med stor fagkunnskap og innsikt om marked og kunder. Driverne har evnet å utvikle bedriften kontinuerlig, til tross for en meget sterk konkurransesituasjon i markedet, med store nasjonale aktører.
Gjennom årene har Bjørn Myhre Sport utviklet seg til å bli en anerkjent og profesjonell sportsbutikk, med en god og økonomisk bærekraftig drift.
Juryen mener at Bjørn Myhre Sport har lyktes gjennom sitt fokus på kunden og kundeservicen over tid. De har tatt en posisjon som «best i faget» og denne krever det kunnskap og service for å beholde.
De ansatte viser en stor grad av fagkunnskap, kundeforståelse og profesjonalitet, og de er genuint opptatt av å levere riktig produkt, til rett tid – hver gang. Kunden opplever Bjørn Myhre Sport som særdeles pålitelig og tillitsverdig.
Bedriften har også tatt store grep i sosiale og digitale kanaler, hvor de tilbyr god og relevant informasjon og kundeservice.
Bjørn Myhre Sport viser en stor grad av sosialt ansvar, med tilstedeværelse på ulike lokale og nasjonale idrettsarrangement. I tillegg viser de raushet i forhold til omkringliggende idrettslag og har gjennom flere år engasjert seg i lokalmiljøet både med smørekurs men også andre aktiviteter.
Bjørn Myhre Sport ser kunden, identifiserer riktig produkt og pris og leverer mer enn det som er forventet. På mange måter opplever kunden det nesten slik at Bjørn Myhre Sport er med på den kommende ski- eller sykkelturen!
Langrenns- og sykkelutøvere kommer langveisfra for å handle hos Bjørn Myhre. All ære for personlig engasjement, kunnskap, service og glimt i øyet.
Bjørn Myhre Sport er en verdig vinner av Årets Servicepris 2017!
LES OGSÅ:
Håper prisen vil sette større fokus på sykehjemstjenesten