Serviceprisens kandidater er klare

Clarion Collection Tollboden Hotel er en av de tre som er nominerte til Serviceprisens fagjurypris.

Clarion Collection Tollboden Hotel er en av de tre som er nominerte til Serviceprisens fagjurypris. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Tidligere i sommer ba avisen om innspill på kandidater til serviceprisen. Responsen har ikke ventet på seg.

DEL

DRAMMEN: Forslag på verdige kandidater har strømmet inn. Ni kandidater er med i finaleheatet. Tre av dem skal knive om fagjuryprisen, mens de sju andre skal kjempe om publikumsprisen.

Mens kandidatene til fagjuryprisen skal kåres av en bredt sammensatt fagjury, er det opp til publikum å stemme fram vinneren til publikumsprisen. 

De seks vil hver og en bli presentert utover sommeren – og du bestemmer hvem som fortjener å vinne ved å gi din stemme.

Begge prisene vil bli delt ut under Næringslivets dag 21. september.

Hos tre av kandidatene til fagjuryprisen har juryen vektet kriteriene tydelighet, empati, pålitelighet, respons og tillit. Disse kan publikum altså ikke være med å stemme på.

LES OGSÅ: Etterlyser den beste på service i Drammens-området

Følgende kandidater bemerket seg med nettopp disse kriteriene: Clarion Collection Hotel Tollboden, Bjørn Myhre Sport og Hit & Dit Budtjenester og mye mer.

Her er juryens begrunnelse for sitt valg:

Clarion Collection Tollboden Hotel

Som gjest på Tollboden blir man alltid møtt med stor gjestfrihet, gjennomført smil, dedikasjon og glede over jobben. Dette smitter over på gjestene og skaper en familiefølelse, noe som er et svært riktig konsept for et mindre hotell i konkurranse med de større.

Hotellet har en tvers igjennom profesjonell ledelse, som har klart å overføre profesjonaliteten nedover i systemet til alle ansatte. Hotellet har en ledelsesfilosofi som sier at alle skal være empatiske, ordentlig mennesker.

Tollboden ivaretar gjestene særdeles godt; balansen mellom empati og profesjonalitet er utmerket. Gjestene ivaretas også der det ikke nødvendigvis ligger økonomisk profitt bakom, hotellet bygger samfunnsrelasjoner. Tollboden er sosialt engasjert gjennom blant annet å arrangere gratis julebord for barn med innvandrerbakgrunn.

Dette gir en fin kombinasjon av fag, dedikasjon og menneskelighet. Sosialt engasjement og kreativ produktutvikling styrker det gjennomførte inntrykket av at dette er et sted som setter pris på gjestene sine.

LES OGSÅ: Yter din bedrift god nok service?

Bjørn Myhre Sport

Fremragende faglig standard hos alle medarbeidere; dedikerte til jobben og yter service langt over det som er forventet.

Bjørn Myhre Sport har i tillegg sosialt engasjement i breddeidretten, slik at de ikke bare oppfattes som stedet for proffene eller dem som ønsker å bli det.

Fremhever seg på godt omdømme både lokalt og langt utover Buskeruds grenser, yter topp service, er faglig dyktige (stor fagkompetanse både på ski og sykkel), ivaretar kundene på en meget god måte, deltar med frivillige på ulike arrangementer og viser gjennom dét et sosialt ansvar.

Bjørn Myhre Sport er innovative og hele tiden oppdatert på utviklingen innenfor ski og sykkel. De har en sunn og god drift som er økonomisk bærekraftig i et meget hardt presset konkurrerende marked med store  nasjonale aktører.

Spisskompetanse og bred kunnskap innenfor et felt er ikke veldig uvanlig å finne, men når det kombineres med sterkt kundefokus og god service i alle ledd, blir det mer unikt.

Bjørn Myhre Sport er en slik bedrift, og har vært det i mange år.

LES OGSÅ: Har satt Drammen på massasjekartet

Hit & Dit Budtjenester

Bedriften drives av Jan Arild Ringnes og er et enkeltpersonforetak som leverer på topp hele tiden. Ingen oppdrag er for små eller for store i hans øyne, alt tas imot og gjøres med presishet og positivitet.

Jan Arild Ringnes yter en fantastisk og personlig service og oser av tillit. Han er alltid tilgjengelig uansett tid på døgnet og søker alltid etter å hjelpe kunden med det som er behovet uansett om det er en stor eller liten leveranse eller noe annet som må fikses før, under eller etter sommerfesten.

Han vinner kunder gjennom sitt nettverk og på grunn av hans alltid imøtekommende "ja, det skal vi fikse". Og det fikses!

Han er et levende eksempel på at alt er mulig bare man setter seg tydelige mål på hva man vil. Hans livshistorie og tidligere jobber i regionen viser også at han i en mannsalder først og fremst har sett kunden, deres behov for så å alltid levere og da levere det lille ekstra.

Hit & Dit Budtjenester er en bedrift som yter service langt utover det som er forventet.

LES OGSÅ: Fotobutikk og eier i særklasse

Etterlyser kanditater for Serviceprisen 2017. Fra venstre: Anette Øverby, prosjektleder i Næringsforeningen i Drammensregionen, Jan Ivar Fredriksen, førstelektor i markedsføring HSN Handelshøyskolen, Anniken Aasen Thommessen, lærling i Næringslivsforeningen, Trond Østgaard, fakultetsrådgiver HNS Handelshøyskolen og Stian Yttrehus fra næringslivet. Foto: Anne-May Tjugum

Etterlyser kanditater for Serviceprisen 2017. Fra venstre: Anette Øverby, prosjektleder i Næringsforeningen i Drammensregionen, Jan Ivar Fredriksen, førstelektor i markedsføring HSN Handelshøyskolen, Anniken Aasen Thommessen, lærling i Næringslivsforeningen, Trond Østgaard, fakultetsrådgiver HNS Handelshøyskolen og Stian Yttrehus fra næringslivet. Foto: Anne-May Tjugum Foto:

Artikkeltags