Hvem fortjener årets servicepris?

Anniken Thommessen og Adnan Afzal etterlyser kandidater til Serviceprisen 2018.

Anniken Thommessen og Adnan Afzal etterlyser kandidater til Serviceprisen 2018. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Nå kan du igjen nominere hvem som er best på service i Drammensdistriktet. Kan hende det er nettopp deg som avgjør hvem som fortjener den gjeve prisen.

DEL

DRAMMEN: For andre år på rad deles Serviceprisen ut under Næringslivets dag 27. september. Hvem som fortjener publikumsprisen og fagjuryprisen, ja, det er opp til deg å foreslå.

Det er Næringsforeningen i Drammensregionen, USN Handelshøyskolen og representanter fra næringslivet, som står bak prisen.

Send inn ditt forslag før 25. juni og bli med i trekningen på to gavekort av 500 kroner på Citypuls.

Serviceprisen

  • Prisen ble delt ut første gang i 2017.
  • Næringsforeningen i Drammensregionen, Universitetet i Sør-Øst Norge og representanter fra næringslivet står bak.
  • To priser deles ut; publikumsprisen og fagjuryprisen. Publikum nominerer til begge, men kan bare stemme fram vinneren av publikumsprisen. Fagjuryen avgjør vinneren av fagjuryprisen.
  • Kriteriene som blir vektet er tydelighet, empati, pålitelighet, respons og tillit.
  • Prisen deles ut under Næringslivets dag 27. september.
  • Prisvinnerne får et valgfritt kurs på etter- og videreutdanning med bachelornivå ved Universitet Sør-Øst Norge til en verdi av 15.000 kroner.
  • I 2017 fikk Bjørn Myhre Sport fagjuryprisen, mens Skaar sykehjem fikk publikumsprisen.

«Alle» kan nomineres

Anniken Thommessen og Adnan Afzal sitter begge i sekretariatet for prisen, og er klare til å ta imot drøssevis av verdige kandidater.

– Vi håper folk har lyst til å bli med og nominere og heie fram enda bedre service i regionen. Om kandidaten du nominerte i fjor ikke nådde helt opp, prøv igjen på nytt, oppfordrer Thommessen, og legger til at folk må tenke brett:

– Alt fra kaffebaren på hjørnet til sykehus, organisasjoner og butikker kan nomineres.

En bred sammensatt fagjury velger ut ni kandidater blant de nominerte og sender dem videre til finalen. Tre av dem skal kive om fagprisen, mens de seks andre er det publikum som stemmer fram.

Hver og én av de nominerte til publikumsprisen vil bli presentert i Drammens Tidende. Deretter er det opp til deg å stemme fram én vinner. Fagjuryprisen avgjøres av juryen alene.

Premie til de to prisvinnerne er et valgfritt etterutdanningskurs ved Universitet Sør-Øst Norge til en verdi av 15.000 kroner.

Stor markedsverdi

I fjor var det Villa Skaar sykehjem, kjent for sin helt egen filosofi innenfor sykehjemsdrift, som stakk av med publikumsprisen, mens Bjørn Myhre Sport i Krokstadelva ble den første vinneren av fagjuryens servicepris.

Fagjuryen vektet kriteriene tydelighet, empati, pålitelighet, respons og tillit. Sportsforhandleren innfridde på samtlige punkter.

Olav Stuveseth, medeier og driver av Bjørn Myhre Sport, forteller at prisen var utelukkende positivt for butikken.

– Selv om det er vanskelig å måle effekten eksakt, er det ikke tvil om at den hadde stor markedsføringsverdi. I tillegg var det selvfølgelig veldig morsomt og motiverende for de ansatte. At kunder stadig kommenterte prisen, er også særs hyggelig.

– Prisen gjorde oss nok enda mer bevisst på betydning av god service, og bidro til å skjerpe oss ytterligere, legger han til.

Sykehjemsdirektør Richard Skaar Thorsrud sa da han mottok publikumsprisen at han håpet den kunne bidra til å sette enda større fokus på innhold i sykehjemstjenestene.

– Det beste med å vinne Serviceprisen er at ordet service og sykehjem står i samme setning. Det er dessverre ikke alltid en selvfølge, sa han etter overrekkelsen.

LES OGSÅ:

Artikkeltags