Kommunen satser på multimedia

KOMMUNAL MULTIMEKDIEREDAKSJON: HR- og utviklingsdirektør Kirsti Aas Olsen er sentral når kommunen satser på egen multimedieredaksjon.

KOMMUNAL MULTIMEKDIEREDAKSJON: HR- og utviklingsdirektør Kirsti Aas Olsen er sentral når kommunen satser på egen multimedieredaksjon. Foto:

Artikkelen er over 4 år gammel

Drammen kommune søker etter redaksjonssjef, som skal bygge opp en egen kommunal multimedieredaksjon.

DEL

DRAMMEN: Drammen kommune ønsker å bli enda flinkere til å fortelle de gode historiene og med dem spre viktig informasjon til kommunens innbyggere.

Å etablere en multimedieredaksjon blir et viktig bidrag til dette, skriver kommunen i en pressemelding.

Multimedieredaksjonen skal være innholdsleverandør på alle plattformer, lage og redigere filmer, skrive tekster og ta bilder.

Redaksjonen skal også koordinere hvilke saker som lages, hvordan de presenteres og valg av kanaler.

LES OGSÅ: Pressesjef på plass i kommunen

Skal bygge opp et team

I første omgang lyses det ut en stilling som redaksjonssjef. Kommunen henvender seg til søkere som har erfaring med å lede en journalistisk redaksjon, som redaksjonssjef, vaktsjef eller reportasjeleder.

Redaksjonssjefens første oppgave vil være å definere rammene for redaksjonen og å bygge opp et team.

Oppbyggingen av teamet vil skje over tid, meldes det.

Har fire informasjonsmedarbeidere

Kommunen har fra før et kommunikasjonsteam, bestående av fire medarbeidere.

Hvor stort multimedieteamet blir, er ikke bestemt, men det blir ifølge HR- og utviklingsdirektør Kirsti Aas Olsen ikke veldig stort. Nærmere to-tre-fire enn ti, slår hun fast.

Satsingen skal ikke koste noe. Ressursene skal tas internt på programrådet Ledelse, organisasjon og styring. Det er ikke snakk om å ta ressurser fra andre helse, omsorg, oppvekst eller andre virksomheter, forsikrer Aas Olsen.

Sosial profil

Film-tjenester og annet som kommunen i dag kjøper, blant annet av Godt Sagt kommunikasjon AS, skal den nye multimedieredaksjonen gjøre.

Og det er tenkt en sosial profil, ved at mennesker som ikke har fast arbeid kan bidra som frilansere.

– Tiden har gått litt fra oss. Vi trenger denne type kompetanse for å kommunisere med innbyggerne våre på alle plattformer, sier Kirsti Aas Olsen om bakgrunnen for multimediesatsingen.

LES OGSÅ: Sverger til kunnskapen

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken