Luksus ved sjøkanten

<b>Luksus.</b> Sjøboder og hytter i millionklassen selger som varmt hvetebrød ved Holtnes Brygge i Holmsbu, Hurum. (Foto: Tore Sandberg)

<b>Luksus.</b> Sjøboder og hytter i millionklassen selger som varmt hvetebrød ved Holtnes Brygge i Holmsbu, Hurum. (Foto: Tore Sandberg)

Artikkelen er over 16 år gammel

Luksus, ferie, fritid og velvære i sjøkanten. Dette er stikkord for de 220 millioner kroner som blir brukt til et nytt livsstilhotell og spa-senter på Holtnes Brygge i Holmsbu i Hurum. Senteret åpner 1.juni.

DEL

- Alt er i rute. Byggeprosjektet er under kontroll og vi legger nå mest innsats i å få til en så god oppstart som mulig. Innkjøring av rutiner for booking, innkjøp, salg markedsføring og rekruttering av ansatte står øverst på dagsorden. Her drar vi store veksler på Choice-kjedens systemer. Å ha et stort kjedehotell som motor i prosjektet har nærmest vært et must. At vi har solgt over 60 av de i alt 70 ferieseksjonene er også svært gledelig. Det gir oss en finansiell trygghet det er godt å ha i ryggen. Jeg har alt begynt å glede meg til åpningen 1. juni, sier administrerende direktør i det nye Quality Hotel & Spa Holmsbu, Teo K. Luisa, til Drammens Tidende.
Et besøk på Holtnes Brygge gir opplevelse av en gedigen byggeplass med usedvanlig stor og hektisk aktivitet. Vel to og en halv måned før åpning myldrer det av anleggsarbeidere og håndverkere av alle slag i den idylliske badevika på Hurumlandet. En idyll gutta som legger telekabler, snekrer værbitt panel på sjøbodene, hogger store busker, kjører graver og dumper eller monterer boblebad og smakfull innredning i hotellsuitene, i sin travelhet nok ikke legger særlig merke til. Eller ofrer mange tanker. De er mer opptatt av å bli ferdig i tide.

Rike gubber.- Dette er byggeklosser for rike gubber. Skjønner ikke at døm vil bruke så my' peng på slikt, sier en av snekkerne og gliser rått.
En annen kar i anleggsklær undrer om det er fra avisen: - Jeg har satt opp alt av stillaser her fra i fjor sommer. Sjekk de stillasene vi har bygd på hotelltaket med 40 graders helling. Det er kunst, utbryter han uten blygsel.
- Skit - alt det her e' ju typisk norsk. J... olja, smeller det fra et par svensker som overhører både stillasj-praten og prosjektomtalen.

Helse og velvære.- Hva er det som gjør at et slikt «luksuskonsept» ser ut til å bli suksess lenge før det åpner?
- Tilgjengelighet, med en times reise fra stor-Oslo er selvfølgelig svært viktig. Vi har tilgang til landets største og mest konsentrerte marked. Dessuten tror jeg det har noe med tiden å gjøre. Folk er mer opptatt av de nære ting. I dag er det lov å være opptatt av hverandre, pleie gode venner i sosialt lag og å bruke tid og penger på egen helse, trivsel og velvære. Den helsebølge vi nå opplever er noe vi har sett ville komme, sier spa-direktør Luisa, som selv er så hektisk opptatt at han nok kunne trenge et par spa-dager å roe ned på.
Spa-avdelingen i hotellet utgjør 1400 kvadratmeter med vann, bassenger, badstuer, behandlingsrom, karbad, treningsstudio osv. osv. Sunnhetsprofilen vil også avspeile seg i restauranten og all matservering på det nye hotellet.
- Stikkordene for Spa-tilbudet er vann/velvære, behandling/massasje, trening fysisk og mentalt og sunnhet. Responsen vi har fått til nå gir et klart signal på at konseptet oppleves positivt ute i markedet, sier Luisa.

5 000 romdøgn. Bestillinger for høsten underbygger de positive signalene fra markedet. Den hektiske spa-sjefen kan nemlig vise til svært hyggelige tall fra bookingavdelingen.
- Vi ligger en god del foran skjemaet for booking og budsjett med omsetning på 21 millioner kroner siste halvår i år. Vi har så langt solgt inn ca. 5 000 romdøgn fra 1. september da næringsperioden starter. I sommermånedene juni, juli og august, er det de nyeslåtte seksjonseierne som råder grunnen. Jo, det begynner å svinge skikkelig, sier hotell- og spa-direktør Teo K. Luisa.

Olav Lindteigen.
olav.lindteigendt.no

Artikkeltags