Stem fram årets vinner

Nå er det opp til deg å bestemme hvem av de seks nominerte til publikums servicepris som fortjener å vinne. Det gjør du ved å avgi din stemme nederst i saken fram til 23. september.

DEL

DRAMMEN: Heller ikke i år manglet det på forslag til verdige kandidater til årets servicepris. De seks i finaleheatet kommer fra ulike bransjer, men har alle de til felles å sette service i høysetet.

Det er Næringslivsforeningen i Drammensregionen og Universitetet i Sør-Øst Norge som står bak prisen. Sammen med fagjuryens servicepris blir publikumsprisen delt ut under Næringslivets dag 27. september.

Har du ennå ikke bestemt deg, eller kanskje ikke har fått med deg omtalene, kan du klikke på lenkene under og lese om kandidatene.

Her er de nominerte du kan stemme over:

Morten Sire er eier og driver av den tradisjonsrike bedriften Hansens Røkeri. Han er kjent for å gå den ekstra mila for sine kunder. Hver natt ved tretiden – minst seks dager i uka, er han på plass i lokalene til røykeriet, og vender ikke hjem igjen før 15–16 timer senere. – Når du driver med fersk fisk lever du litt etter vær og vind; jobben må gjøres når varene kommer. Dessuten får jeg ikke fred i helga før kundene har fått varene sine, sier han.

La Boulangerie er et vaskeekte fransk bakeri og kafé midt i Drammen sentrum. I fire og et halvt år har Anne-Elise og ektemannen Nicolas Louche drevet stedet. Sammen med sine ansatte har de gjort kafeen til en populært møteplass med lun atmosfære, fristende egenprodusert bakverk og hjemmebrygget kaffe.

Bjørn Myhre Sport i Krokstadelva har kunder som gladelig reiser tjue mil for å handle hos dem. Butikken er kjent for sin personlige service og fagkompetanse, spesielt innen ski og sykkel. Kundene spenner fra vanlige mosjonister til toppidrettsutøvere. I fjor stakk butikken av med den høythengende fagjuryens servicepris.

Shahid Hussain er engelskmannen som elsker Drammen – og sine medmennesker. 18 år er gått siden han startet opp sin lille butikk som solgte og reparerte mobiler. Men Shahid kan mer enn å fikse og selge mobiltelefoner. Han fikser også triste hjerter og låner velvillig sitt øre – og gir folk service fra hjertet.

Hver dag hjelper Rolf Jørgen Bredesen og makker Jon Akerlie hos låsspesialisten Dormakaba et femtitalls kunder med å finne riktig nøkkel. En jobb de gjør så bra, at det ga dem en nominasjon til publikums servicepris. – Som spesialbutikk trenger folk flest kanskje tjenestene våre bare hvert tiende eller femtende år, så ut ifra det, er det skikkelig stas å bli nominert, sier de.

Camilla Høsøien Johansen er hudpleier og apotekansatt på Boots apotek på Strømsø senter. I jobben bruker hun utdannelsen sin, samtidig som hun kan være et medmenneske som bryr seg. – Når kunder går ut av apoteket og sier tusen takk for at jeg gjorde den lille forskjellen, blir jeg varm inni meg, sier hun.

Artikkeltags