Debattinnlegg Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
Tenk at min minister sier rett ut til Norges største avis idag at den jobben jeg gjorde i ni år sammen med fantastisk dyktige kollegaer i barneskolen i å utvikle undervisning kan sidestilles med bevisstløshet!?
Tenk at lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse koblet til vår pedagogiske kompetanse og fagdidaktiske kompetanse som utgangspunkt for bevisste didaktiske grep i hver eneste en av hundrevis økter i alle fag for kunnskapsministeren vår sidestilles med en tilstand der mennesket ikke tenker, bare puster.
Tenk at synsingen fra noen fullstendig ufaglærte foreldre skal sidestilles med vår kompetanse og dømmekraft i å foreta solide valg i hvert steg i utdannelsen av fremtidens voksne?
Tenk at min minister mener at valgene vi foretok i alle de øktene, var tuftet på at «det blir bra bare det er digitalt»?
Det er for meg ganske utrolig.
At ikke alle vet hva som skjer i et klasserom for tida er helt ok. At ikke alle skjønner at skolen hele tiden er i endring, for å kunne tilhøre samtiden er kanskje ikke så rart.
De fleste har ikke vært i et klasserom på noen tiår. Men kunnskapsministeren? Sjokkerende, skuffende og skikkelig irriterende!
PS! Innlegget var først publisert på Facebook og gjengis her med skribentens tillatelse.