Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Tidløse møbler – skreddersydd etter ditt ønske

I år er det 20- års jubileum!

Annonse fra JH Interiør

Da Jonny Horgen produserte sin første spesialdesignede hylle i garasjen så han nok ikke for seg at 20 år senere skulle kunder lande med helikopter for å hente varer!

Adresse
Industrigata 17, 3414 Lierstranda

Åpningstider
Mandag – onsdag: 08:00 – 17:00
Torsdag: 08:00 – 18:00
Fredag: 08:00 – 16:00
Lørdag: Etter avtale 

Roar Olafsen, entusiastisk markedsansvarlig hos JH Interiør forteller lattermild om dagen han stod i kompressorområdet og snekret. I alt bråket var det én lyd som overdøvde det normale støynivået. Da han tok turen ut på parkeringsplassen landet helikopteret, og en av de faste kundene kom hesblesende ut, med head-settet fortsatt på hodet. Kunden løp inn, grep tak i den bestilte plankebiten før helikopteret løftet igjen med kurs tilbake til fjells. 

Drømmen om skreddersydde, tidløse møbler så dagens lys i en garasje i Vestfossen i 1998. Horgen ønsket å skape en anerkjent bedrift som lager interiør og innredningsløsninger.
Målet var å kunne tilby unike varer for kvalitetsbevisste kunder som ikke fant det de lette etter i standardmoduler og vanlig hyllevare. 

Med på laget kom flere dyktige håndverkere og medarbeidere som har bidratt til at JH Interiør i dag er ledende leverandør av spesialtilpassede interiørløsninger. 

– Grunnen til vår suksess er at vi ivaretar kundens interesse fra A til Å, og vår evne til å se på mange aspekter, sier Olafsen stolt.

Dyktige håndverkere sørger for at kundene får møblene sine - akkurat slik de ønsker

Personlig særpreg i hjemmet 

Dyktige og engasjerte interiørdesignere og snekkere med høy kompetanse, som alle strekker seg ekstra langt for å kunne levere ubetinget skreddersøm til kundene, er årsaken til at JH Interiør kan feire 20-årsjubileum i år.

- Vi kommer tidlig inn i prosessen når kunden befinner seg i oppstartsfasen. Da dukker det opp mange spørsmål og det er jo her vi kommer inn i bildet, fortsetter han.

JH Interiør skreddersyr innredninger med personlig særpreg og håndverk på sitt beste. Selv om de i stor grad henvender seg til privatpersoner tar de gjerne oppdrag fra bedrifter også. Selskapet har stått bak mange restauranter, kontorinnredninger, resepsjoner og kontorseksjoner rundt om i landet.

Interiør- og innredningsløsningene produseres av selskapets egne snekkere i Lier og i Latvia. Alle setter de samme høye kravene til detaljene som skiller skreddersøm fra standardløsninger. Her er det med andre ord ikke møbler og innredninger slik du kjenner den fra andre forhandlere. Kjernen i selskapet er godt håndlag, skreddersydd innredning med personlig særpreg og kundens behov. 

Noen ganger trenger drømmer og ønsker et sted å lande for å kunne bli til planer som lar seg gjennomføre.

JH Interiør

I hjertet av boligen

Kjøkkenet anses som hjertet i boligen, og går du med drømmen om et nytt kjøkken, vil drømmen bli en realitet med oss på kjøkkenet. Våre interiørkonsulenter har respekt for folks drømmer og har gitt inspirasjon til kjøkken og løsninger siden 1998. Vi kan alt om de små, men viktige detaljene som må på plass for at både rommet og kjøkkeninnredningen skal fungere optimalt i hverdagen.

– Nå lanserer vi to helt nye og inspirerende kjøkkenutstillinger på Lier, som vil vise noen av de siste trendene innen kjøkken, forteller Olafsen.

JH Interiør skaper kjøkkenløsninger som tar hensyn til helheten og utnytter rommets muligheter. En prat med en av våre dyktige interiørkonsulenter vil gi deg en helt ny dimensjon på kjøkkeninspirasjon. 

Friskt og innbydende på den nye kjøkkenutstillingen (Foto: JH Interiør)

Et mørkere innslag i hverdagen

Olafsen forteller at trendene innen fargevalg har endret seg de siste par årene. Tidligere var det hvitt som var den gjennomgående fargen, men nå er det mer variert og folk tør mer i forhold til fargevalg. Nå satses det mer på mørke toner, både på kjøkken og innredning. Siste trend innen farger er i dag blått og mørkere brunt.

– Våre nye kjøkkenutstillinger gjenspeiler fargetrendene som er in i dag, sier Olafsen. Kundene lener også mer og mer mot det minimalistiske, men det er i fargevalg vi ser de største endringene, fortsetter han.

Olafsen, som stortrives med både fag og jobb, kommer gjerne med noen gode råd om boligstyling. Med tanke på at folk blir mer og mer urbane og gjerne flytter til mindre boflate, blir planløsning og utnyttelse av plassen viktigere og viktigere. Det handler dermed om å utnytte plassen best mulig, og det er her JH Interiør er i sitt ess. Ekspertene vet akkurat hvordan de skal organisere og skreddersy møblene slik at du får mest mulig plass – selv på mindre boflater.

– Vi utnytter plass under trapper, takhøyder, ja til og med områder hvor det er litt grunt, som for eksempel gangen, understreker Olafsen.

Så med andre ord er det ingen hindring at du har en trang gang og ønsker oppbevaringsplass. Problemet løses ved å bygge et grunnere skap med uttrekksløsninger. 

Knut Lindbo, Kristin Varfjell og Vivi Jordanger (fra venstre) strekker seg langt for å kunne levere til sine kunder. Evy Karlsen og Levi Midje (fra venstre med ryggen til) kommer gjerne med innspill.

JH Interiør er mye mer enn en kjøkkenforhandler og kjøkkenleverandør.

– Vi er leveransen, tenker helhetlig, ser løsninger og kan til og med bidra med gardiner og puter til hjemmet. Blant våre ansatte er det også de som er dyktige på søm og oppfyller interiørdrømmen for dere, sier Olafsen stolt.

Om det er små eller store prosjekter, kjøkken eller stue og uansett innredning så hjelper vi deg med å realisere din drøm og ditt uttrykk.

Våre møbler er tidløse – de er lagd til deg for å nytes og brukes år etter år – slik at du også kan feire 20 årsjubileum med møblene dine! 

Drømmen om personlig preg

• JH Interiør startet med en idé om å lage interiør og innredningsløsninger for kvalitetsbeviste kunder som ikke finner det de leter etter i standardmoduler og vanlig hyllevare.

• JH Interiør ble startet av Johnny Horgen i Vestfossen i 1998.

• JH Interiør er i dag en ledende leverandør av spesialtilpassede interiørløsninger.

• Våre dyktige håndverkere og medarbeidere har lang erfaring innen bransjen.

• I 2013 ble Bokhyllespesialisten en del av teamet.

• Våre utstillinger er varierte og viser et bredt spekter av våre produkter.

• Våre interiør- og innredningsløsninger produseres av våre egne snekkere i Lier og Valmiera i Latvia.

• Vi lager skreddersydd innredning med personlig særpreg og håndverk på sitt beste.

• Våre møbler er tidløse – de er laget til deg for å nytes og brukes år etter år. 

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet