Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Gutta som ikke tar seg vann over hodet

Vi tar pumper på alvor

Annonse fra DeBe Norge

I Solbergelva har det kommet inn et nytt selskap med ansatte som har lang erfaring fra VVS- bransjen. Debe Norge ble etablert i 2016, som et datterselskap til Debe Flow Group AB i Sverige. Moderselskapet i Sverige startet allerede i 1964. I Norge holdt Debe først til i Oslo, men ser nå frem til å pumpe ut tjenestene sine fra ny base i Solbergelva.

Adresse
Tegleverksveien 55, 3057 Solbergelva

Åpningstider
Mandag – fredag: 08:00 – 16:00

Debe Norge har spesialisert seg på brønnpumper og utstyr til dette, samt vannrensesystemer for borede brønner.

– Vi er en forholdsvis liten aktør per i dag, men målet er å bli en god konkurrent for de store selskapene som dominerer markedet nå, sier Erik Steenberg Jonassen. 

Den nyansatte daglige lederen har 25 års erfaring fra pumpebransjen, blant annet fra Xylem Water Solution.

Selger Niels Width har mer enn 30 års fartstid i bransjen, hvor han har jobbet for Wilo og Grundfors Pumper for å nevne noen.

Kompetanse er det ingenting i veien med i dette firmaet!  

Da muligheten til å flytte inn i større lokaler og bedre tilgjengelighet kom, var ikke Jonassen i tvil om dette var en utmerket løsning. Nå kan de fire ansatte boltre seg på store lokaler, som gir mer plass for både produksjon og oppbevaring av varer. 

- Vi satser stort og kommer til å trenge flere ansatte i nær fremtid forteller Jonassen.

For gjengen i Solbergelva handler det nå om å bli kjent på det norske markedet. Med store kunder som grossisten Brødrene Dahl og flere av de store brønnborerne og lokale rørleggere på kundelisten, er selskapet på god vei. 

Erik Steenberg Jonassen, daglig leder i Debe Norge er godt fornøyd med de nye og større lokalene i Drammen.

– Vi utfører og selger i hovedsak til grossister og brønnborere, men alle er velkomne til å kontakte oss, forteller Jonassen. Våre kunder er over hele landet, så trenger du tilgang på vann eller rense ditt eksisterende borevann, hjelper vi deg gjerne, fortsetter han med et smil. Debe Norge har samarbeid med mange dyktige brønnborere og rørleggere som vi gjerne anbefaler videre til sluttbrukeren. 

For de fleste i Norge er tilgang på offentlig vann en selvfølgelighet. Slik er det ikke overalt. Mange steder i landet står fortsatt uten denne tilgangen og man må borre etter vann. I hovedsak gjelder dette hytter, og i ganske mange tilfeller også eneboliger.

– Alle må jo ha vann i dagens samfunn, og det er her vi og brønnboreren kommer inn, forklarer Jonassen. 

Vi tar pumper på alvor!

Debe Norge

Du kan prøve å finne vann til hytten din med hjelp av ønskekvisten, men det er tryggere å kontakte Debe Norge!

Jo dypere man borer, jo mer vann springer frem

Vann fra borede brønner gir deg en jevn og god vannforsyning. Med brønnboring henter du vann fra en ren og trygg kilde. Debe tilbyr en komplett pakke av utstyr til dette. Alt fra pumpe og utstyr til rensing av vannet i etterkant. Det bores, settes ned pumpe, rør og kabel slik at vannet kommer opp fra bakken. Så må det legges rør slik at vannet kommer inn i huset. Hele prosessen, med boring, montering og installering tar normalt noen få dager.

– Selv om vannet ser klart og rent ut så kan det inneholde partikler. En annen utfordring er ofte uønskede mengder kalk eller jern og mangan i vannet. Kalk vil føre til grått belegg på oppvasken og jern/mangan vil ofte resultere i brunt/sort belegg i sanitærutstyr. Men, fortvil ikke, dette kan fikses. Vi tar prøver som sendes for testing hos et laboratorium og så tilbyr vi renseanlegg i henhold til svaret, forklarer Jonassen.

Dermed er du sikret at både boring og installasjon foregår på en sikker og effektiv måte. Sluttresultatet gir deg rent vann slik at du får en bedre hverdag.

Varene som brukes hos Debe Norge er anerkjente varemerker med høy kvalitet og levetid. Enten du er på jakt etter brønnboring, vannrensing eller service av ditt gamle anlegg, er du alltid velkommen inn til Debe Norge.
Selvfølgelig kan du prøve å finne vann selv ved å ta i bruk den så berømte, men dessverre ikke så vellykkede ønskekvisten. Den beste løsningen er uten tvil å kontakte de profesjonelle.

De holder til i Solbergelva! 

Vi tar pumper på alvor

• Debe Norge er et datterselskap av Debe Flow Group AB Sverige.

• Vi har levert pumper siden 1964.

• Vi leverer brønnpumper, trykktanker og utstyr til din borebrønn, samt vannrensing.


Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet