Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Best på det vi gjør!

Annonse fra Assemblin

Høye ambisjoner. Førsteklasses leveranser. Kort oppsummert: Assemblin.

Adresse
Bjørnstjerne Bjørnsonsgate 110
3044 Drammen


Åpningstider
Mandag – lørdag: 07:00 – 16:00

Avdelingssjef Leif Stensrud har mange baller i luften i de nye lokalene i Drammen. Assemblin er Norges ledende rørleggerbedrift, og selv om selskapet endret navn i 2016 så har kvaliteten forblitt den samme.

Stensrud passer på Avdeling Vest hvor en konstant strøm av kunder ankommer. 

- Uansett hvilke behov du har for rørarbeider, vil våre medarbeidere tilby skreddersydde løsninger der økonomi og kvalitet står i fokus. Ingen prosjekter og ingen behov er like. Kundens ønsker vil alltid ligge til grunn for de løsningene vi leverer, sier Stensrud.  

Vår brede kompetanse og lange erfaring sikrer at hensynet til både økonomi, miljø og kvalitet blir ivaretatt på beste måte, fortsetter avdelingssjefen. 

Avdelingsjef Leif Stensrud forsikrer om at Assemblin kan levere alt av utstyr og installasjonstjenester. (Foto: Elin Eike Worren)

– Vi har mange fortrinn som gjør at både private og næringsliv ønsker å bruke oss igjen og igjen, sier Stensrud fornøyd. Assemblin er store, har lang erfaring og våre ansatte er oppdatert på hva som skjer innenfor bransjen, fortsetter han.

Her leveres alt av utstyr og installasjonstjenester til innendørs og utendørs sanitæranlegg, vann og avløp. Med andre ord tjenester som alle er avhengige av i hverdagen. Utstyret er nøye utvalgt av våre fagfolk. Produktene er hentet fra leverandører som jobber etter samme filosofi og med samme høye krav til kvalitet som hos Assemblin. På dette grunnlaget er konseptet «Assemblin beste valg» dannet, og gir kundene reduserte servicekostnader, stabil kvalitet og god totaløkonomi. 

Best på det vi gjør!

Assemblin

Assemblin er en god og trygg arbeidsplass, som vektlegger trivsel på jobben (Foto: Elin Eike Worren )

Den yngre generasjon gir styrke

Uansett hvilket prosjekt du har, er du nesten garantert at Assemblin har håndtert de samme utfordringene og utført samme type oppgaver tidligere.
På merittlisten er det verdt å nevne det nye sykehuset i Vestfold, utbyggingen av Jøtul, hotell og leilighetskomplekser. Ingen jobb er for liten og ingen jobb er for stor.

– Vår styrke, foruten den faglige kompetansen, er at vi er en ordentlig, sikker og trygg arbeidsplass, forklarer Stensrud, som selv er et godt eksempel på akkurat dette. Han tok på seg arbeidsklærne for selskapet for første gang i 1987. Det er jo noen år siden det!

- Med lite utskiftinger og lavt sykefravær så det er helt tydelig at de ansatte trives hos oss sier han med et stort smil.

I Assemblin er alle ansatte like viktige. Derfor satses det stort på kompetanseutvikling og godt lederskap.

For de som vurderer en karriere innen rørlegging er Assemblin et meget godt valg. Selskapet er klar over at de yngre må rekrutteres, videreutdannes og ja, kort sagt, vedlikeholdes. Hvert år tar bedriften inn 21 lærlinger bare på rør. Disse 21 fordeles på avdelingene i Drammen og Sandefjord. De aller fleste blir tilbudt en jobb etter endt lærlingtid.

Bedriften har også sin egen skole hvor både rørleggere og ledere jevnlig blir satt på skolebenken. Gjennom temaer som motivasjon, miljø, faglig dyktighet og vilje og evne til å utvikle seg selv, legges mye av grunnlaget for medarbeidernes engasjement og dermed også selskapets suksess.

Assemblin i Drammen lever virkelig opp til sitt slagord, og er Best på det de gjør!   

Best på det vi gjør

• Assemblin installerer og vedlikeholder tekniske systemer for rør, elektro og automasjon.

• Vi jobber med kontor- og forretningsbygg, boliger, sykehus og industrianlegg.

• Vi har 16 lokalavdelinger på Østlandet og Svalbard med over 500 ansatte. 

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet