Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

En og forholde seg til!

Annonse fra Hobro Bygg

Hverdagen består ikke bare av rehabilitering av bygg på Hobro Bygg. Mellom tekking av tak, utskifting av dører eller paneler og montering av kjøkken, er daglig leder Per Rosenvinge på stadion for å se Strømsgodset eller i garasjen og mekker bil.

Adresse
Svelvikveien 61, 3039 Drammen 

Hobro Bygg så dagens lys i 1987, da tre arbeidsomme tømrere bestemte seg for å starte sitt eget. Oppstart og nyetablering byr på utfordringer, men i dag er selskapet spesialister på alt innen rehabilitering av bygg. De har til og med sitt eget blikkenslagerverksted.

– Vi er der vi vil være nå, sier en fornøyd Rosenvinge. Jeg har malere, taktekkere, murere, tømrere og flisleggere med på laget, så jeg kan trygt si vi er en totalentreprenør på markedet for Drammen og omegn, fortsetter han. 

Trenger prosjektet rørleggere, elektrikere eller utgraving, har selskapet faste og trygge samarbeidspartnere de kontakter. 

Det er ingen tvil om at Hobro Bygg lever opp til slagordet sitt om at kunden kun trenger En og forholde seg til

Et av prosjektene, Nøsted Brygge, som Hobro Bygg er med på (Foto: Hobro Bygg)

– Vi liker prosjekter som gir oss sjansen til å fullføre fra A til Å, understreker Rosenvinge.

- Da er vi med på prosjektet fra starten, under hele byggeprosessen og kan følge opp og koordinere underveis, smiler han.

Med en sterk lokal forankring i Drammens-området og faste kunder i Oslo og Øvre Eiker er det mer enn nok å gjøre for de 16 ansatte. Hver dag venter jobber som består av tømrer- og snekkerarbeid, enten det er for private, næringslivet eller det offentlige. Jobbene er varierte og oppgavene mange. Hos Hobro Bygg får du hjelp til det meste, enten det er spesialproduksjon i tre eller betong, taktekking, blikk og beslag, murer, flis og våtrom, montering av kjøkken, bad eller garderobe eller prosjektering.

– Vi har kompetansen, kunnskapen og nettverket slik at vi kan gjennomføre komplette prosjekter innen tilbygg, ombygging og rehabilitering. Det gjelder private boliger, hytter og næringsbygg, forteller Rosenvinge. 

Fornøyde kunder er den beste referanse du kan ha

Per Rosenvinge, daglig leder, Hobro Bygg

Per Rosenvinge er ikke bare daglig leder i Hobro Bygg, men også en råbarket Strømsgodset- patriot

Vi vil alltid værra der

Filosofien om at ved godt utført arbeid så vil kundene komme tilbake, den fungerer tydeligvis utmerket for selskapet i Svelvikveien 61. Hobro Bygg har et godt rykte, og med anbefalinger fra fornøyde kunder, strømmer oppdragene inn. I gjennomsnitt har de mellom 12-15 oppdrag på gang gjennom hele året.

Da er det ikke rart at selskapet kunne feire 30 år i 2017. Jubileet gikk ikke hus forbi, og til stor glede for både kunder og leverandører brygget de sitt eget øl for anledningen. Navnet på den skummende drikken kunne ikke bli noe annet enn Hobro Brygg. Ølet falt uten tvil i smak, siden nye paller måtte bestilles, og feiringen fortsetter i 2018.

Når Rosenvinge ikke er ute på oppdrag for å bistå kunder og ansatte med veiledning eller på befaring, er den entusiastiske drammenseren på Marienlyst Stadion og heier frem laget. Patrioten understreker at han er meget stolt av byen sin, og at det er viktig å støtte opp om både fotballag, næringsliv og de lokale bedriftene.

Når kontor/regnskapssjef Heidi Brandt er Lillestrømspatriot på sin "hals" medfører dette til ganske mye fotballprat og det kjempes hardt verbalt om hvem som heier på det beste laget!  

Hobro Bygg bidrar også med sitt for unge og lovende innen bransjen. De er en godkjent lærebedrift og tar inn lærlinger fra tømrefag hvert år. Bedriften satser på kompetente fagfolk, og satsing på de unge står i fokus. Som ansatt i Hobro blir du en del av et trivelig arbeidsmiljø, som byr på både personlig og faglig utvikling.

Med lang fartstid i bransjen vet Rosenvinge og resten av gjengen at sterk faglig kompetanse og kunnskap, i tillegg til utmerket kundeservice, vil gjøre at bedriften lever videre. Hos Hobro er alle velkommen, og kundeforholdet er basert på personlig kontakt, gjensidig forståelse og fagkunnskap.

Strofen i Strømsgodset sangen passer også utmerket for de ansatte i Hobro: I sol og snø og regnvær, så vil vi alltid værra der! 

En og forholde seg til

• Hobro Bygg har siden 1989 blitt en ledende byggentreprenør i Drammen.

• I dag fremstår vi som spesialister på alt innen rehabilitering av bygg, med eget moderne blikkenslagerveksted.

• Vi har erfaring med ombygging av kompliserte så vel som de enkleste prosjekter innen privatboligmarked, offentlige bygg og næringsarealer.

• Vi utfører alt av tømrer- og snekkerarbeid.

• Vi tilbyr ulike samarbeids- og kontraktsformer som kan tilpasses deg.

• For å nå våre mål stiller vi strenge krav til oss selv, våre målsettinger og valg av leverandører. 

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet