Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Strålende vakker - som i et eventyr

Annonse fra Josefsson Frisør

Beslutningen om å gifte deg var en viktig beslutning. Valg av frisør kan også føles som en stor avgjørelse. Man gifter seg jo tross alt bare én gang i livet – forhåpentligvis.

Våre salonger
Buskerud Storsenter
Frisørhuset
Liertoppen
Magasinet
Strømsø Senter

Bryllupsdagen er en dag du er nødt til å føle deg bra! Man vil jo gjerne leve opp til egne og andres forventninger. Ikke minst ønsker man at den utkårede skal miste pusten av beundring.

Du har jobbet deg gjennom alt som er av nettsider og artikler om bryllupsforberedelser, kjoler, lokaler og frisyrer.

Frisyren for dagen er viktig, og det er så utrolig mange muligheter: Oppsatt, utslått, stramt eller løst. Hva kler egentlig deg? Hva får frem ansiktet ditt på best mulig måte? Hvilke muligheter har du med ditt hår?

Vi har lang erfaring med både oppsetting av hår og makeup for brud. Vi hjelper deg gjerne! 

Kommende bruder er velkommen inn i en av våre fem salonger i og rundt Drammen for en konsultasjon. Vi tar en hyggelig prat om dine ønsker og muligheter. 

På vår nettside finner du en oversikt over salongen nærmest deg.



Har du allerede ideer om en frisyre du ønsker til den store dagen så ta gjerne med et bilde slik at vi vet akkurat hva du vil ha. I god tid før bryllupet kommer du inn for en prøvetime. Vi styler håret og blir enige om hvordan det skal være. 

Endelig er den her: Bryllupsdagen! 

Vi ønsker at du skal få en helt fantastisk dag.

Mange bruder ønsker også at forloveren skal være med når frisyren skal ordnes. Det blir en hyggelig stund, hvor dere blir tatt godt vare på, stylet og eventuelt sminket. Skal du ha friske blomster, perler eller smykker i håret må du ta med deg dette.

Det er også viktig at brudgommen føler seg bra. Det blir mer og mer vanlig at han og forloveren møtes hos frisøren for klipp og styling på den store dagen.

Det er våre egne frisører som har stylet, ordnet hår og lagt makeup på modellene. Brudens frisyre er laget av Laila hos Josefsson på Magasinet. Forloveren er stylet av Charleen hos Josefsson på Liertoppen. Christina på Strømsø Senter har stylet brudgommen. 


Josefsson Frisør

• Josefsson er opptatt av utvikling og fornyelse.

• Vi har levert i over 60 år!

• Gjennom jevnlig kursing, interne faggrupper og utveksling av erfaring frisørene seg mellom opprettholdes et høyt faglig nivå.

• For oss er det viktig at du føler deg trygg i våre hender, at du får den beste frisyren og behandlingen.

• Hos oss føler du deg sett, hørt og forstått.

• Når du forlater salongen kjenner du deg glad og fornøyd.

• Ikke minst: Du kommer tilbake til oss! 

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet