Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Vi hjelper dere med å finne gifteringene

Annonse fra Gullsmed Olaf E. Olsen

Gullsmed Olaf E. Olsen så dagens lys i 1919, og i dag drives gullsmeden av tredje generasjon. Både service, utvalg og kvalitet er garantert gull verdt!

Mestergull Olaf E. Olsen
Nedre Torggate 4, 3015 Drammen

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 17:00
Lørdag: 10:00 – 16:00


Mestergull Gulskogen
Gulskogen senter

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 - 21:00
Lørdag: 10:00 – 18:00

Gifteringen er noe som skal vare livet ut, og hos oss legger vi stor vekt på å finne de helt rette ringene. Vi ønsker at drømmen skal oppfylles, så det anbefales å bruke litt tid på å velge ringene. Det er ingen regler for hvordan ringene skal være, og det viktigste er at dere finner noen som passer dere. 

Gifteringen er et symbol på evig kjærlighet og skal brukes i lang tid og til alle anledninger. Mange par har et klart bilde av hvordan ringene skal være og andre kommer inn i butikken for å få råd.

Klassisk eller tidløst? Annerledes eller eget?
Moten har forandret seg litt de siste årene, både innen gifteringer og forlovelsesringer. Vi er blitt litt mer "amerikanisert", gjerne med mange diamanter på dameringen. For madamen skal det virkelig synes at hun har forlovet eller giftet seg. Han velger gjerne en enklere ring.

De glatte, enkle ringene er fortsatt et populært valg – akkurat slik mor og far eller besteforeldre gjorde før dem. 

Våre lykkeringer finnes i 8 profiler, det vil si forskjellige fasonger på selve ringskinnen, som kan være buede eller rake. Når profilen er bestemt er det valg av farge, overflate, mønster, stener og graveringer som står for tur. Her er det rom til å gjøre de ekstra personlige og unike. Kanskje ønsker dere utvendig gravering eller tegne et mønster selv.

Trenger dere en idé – spør oss om muligheter og ta gjerne med en katalog for inspirasjon og tips. Vi har også et eget Design studio som gjør at drømmer kan bli til virkelighet. Har du en ring du ikke får ut av hodet? Eller en arvet diamant eller sten du vil bruke? Sammen kan vi lage din drømmering. 

Butikksjef Jannicke ønsker kunder velkommen inn i butikken på Gulskogen senter. Hun elsker å selge gifteringer. Dagens høydepunkt er når parene deler sin kjærlighetshistorie og forteller om det kommende bryllupet. For henne er det gull verdt å være med på utvelgelsen sammen med paret. Høydepunktet er når ringene er klare og hun ser gleden hos brud og brudgom når de prøver ringene for første gang.

Vi gleder oss til å hjelpe dere med å finne de spesielle ringene til forlovelse og bryllup! 

Gullsmed Olaf E. Olsen

• Mestergull Olaf E. Olsen er den tradisjonsrike gullsmeden i sentrum av Drammen.

• Vi har et stort utvalg i gullsmedvarer, fører de største merkevarene som Ole Lynggaard og Lykkeringene.

• I tillegg har vi et stort verksted som utfører reparasjoner o.l.

• Som medlem av Mestergullkjeden står vi for kvalitet og har et stort utvalg av diamantsmykker i alle prisklasser.

• Vi har butikker i Drammen sentrum og Gulskogen senter. 

Historie

Gullsmed Olaf E. Olsen ble født i 1891 og begynte etter hvert som gullsmedlærling hos gullsmed Wessmann. I 1919 begynte han sin egen gullsmedforretning i Haugesgate 17, på hjørnet av St. Olavs gate. I 1925 overtok han butikken til gullsmed Wessman. Siden den gang har gullsmed Olaf E. Olsen vært i Nedre Torggate 4. Gullsmed Olaf E. Olsen døde i 1956, og butikken ble overtatt av hans to sønner, Helge og Olaf Bjørnstad. Dagens eier, Henning Bjørnstad (sønn av Helge) overtok i 1990, og firmaet drives i dag av tredje generasjon.

Mestergull Olaf E. Olsen har i dag butikk i Drammen sentrum og i Gulskogen senter.

Butikken i sentrum ligger i Nedre Torggate 4, i «Wessmanngården», som har lange tradisjoner innen gullsmedfaget. Fra siste del av 1800-tallet holdt gullsmed Wessmann til her med verksted og butikk- Dagens bygning er satt opp i 1925. Over inngangen til hovedporten ses fortsatt en W hugget ut i granitten, som et symbol for gullsmed Wessmann.

Butikken i Gulskogen senter åpnet i 1993. Begge butikkene er tilsluttet Mestergullkjeden. 

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet