Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Brudebuketten som er deg verdig

Annonse fra Linda’s Lykke

Linda’s Lykke tilbyr blomster til både brud, brudgom, brudepiker, forlover, kirkepynt, borddekorasjoner, hårpynt og annet du trenger til bryllupsdagen. Ingen utfordring er for stor.

Adresse
Østre Strandvei 4B, 3482 Tofte


Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 17:00
Lørdag: 10:00 – 15:00

Brudebuketten er brudens smykke og skal fremheve både kjole og din personlighet og stil.

Ett av de viktigste elementene i et bryllup for mange er brudebuketten. Vår erfaring og kunnskap hjelper deg med å finne blomster, farger, form og stil på buketten som passer deg. Buketten skal stå i stil med deg, brudekjolen og temaet for bryllupet.

Fargevalget i brudebuketten bestemmes som regel ut fra brudens farge, men også på personlighet og utstråling. 

Våre mest populære produkter er brudebukett, knapphullsblomst til brudgom, forlover og brudens far. Borddekorasjoner i en oppsats eller arrangementer av vaser på bordene er de mest ettertraktede når festlokalet skal pyntes. Svært mange vil ha blomster ved inngangen til lokalet og ved matbordet. Vi hjelper deg også å pynte i kirken. Dekorasjonene skal stå i stil med brudebuketten. 

Sommermånedene er hektiske, og vi bistår i rundt 20 bryllup hver sommer. På grunn av stor etterspørsel er det greit å få en dato i hvert fall tre måneder før bryllupet.
Vi håndterer også på strak arm om det skulle være kortere tid. 

Bestillinger gjøres som regel over telefon og e-post, og noen kommer til butikken for et møte.

For å få en indikasjon på stil og ønsker er det fint om brudeparet sender over eller tar med seg bilder av hva de ønsker.

Vi tilpasser oss ditt budsjett. Minstepris på brudebukett er kr. 1200,-.

Normalt ligger en brudebukett på mellom 1500 – 2000 kroner. 
På alle pakker kan det legges til og trekkes fra produkter. Type blomster osv. vil bestemme prisen, og dette er bare minstepriser. 

Dekorasjonene leveres og settes opp i lokalet eller kirken av våre dyktige medarbeidere.
Brudebuketten kan leveres om vielsen finner sted på Hurum.
Brudeparet kan også hente bukett og blomster om man vil pynte selv.


Vær åpen og lytt til blomsterdekoratøren slik at du får best resultat for bryllupsdagen! 

Linda's Lykke

• Vi leverer alt av blomster til bryllupet.

• Vår kunnskap og erfaring gir deg brudebuketten som passer deg.

• Vi tilbyr flere ulike brudepakker i ulike prisklasser. 

Brudepakker

Brudepakke 1:
1 Brudebukett og 1 knapphullsblomst.
Fra kr. 1500,-

Brudepakke 2:
1 Brudebukett, 3 knapphullsblomster og 1 brudepikebukett. 
Fra kr. 2100,-

Brudepakke 3: 
1 Brudebukett, 3 knapphullsblomster, 1 brudepikebukett og 5 bordekorasjoner.
Fra kr. 3600,-

Brudepakke 4: 
1 Brudebukett, 3 knapphullsblomster, 1 brudepikebukett, 5 borddekorasjoner, 1 større dekorasjon ved inngang til lokalet og pynt i kirken. 
Fra kr. 5800,-

På alle pakker kan det legges til og trekkes fra produkter, dette er kun veiledende. Type blomster osv. vil bestemme prisen, og dette er minstepriser.

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet