Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Reidar AS gir deg Drømmekjøkkenet

Annonse fra Reidar AS (Drømmekjøkkenet)

Kjøkkenet anses av mange som hjertet i huset. Det er et rom skal fylles med duften av velsmakende retter og sosialt samvær. Et rom man skal trives i og som skal fungere i mange år.

Adresse
Strandveien 3, 3050 Mjøndalen


Åpningstider
Mandag – fredag: 08:00 – 16:00
Torsdag: 08:00 – 18:00

Reidar Havikhagen har jobbet i kjøkkenbransjen siden 1996.  

- Etter omorganisering i organisasjonen ved Sigdal-kjøkken i 1994 fikk jeg og mine kollegaer et engasjement i Electrolux, som eide Drømmekjøkkenet. De så at Drømmekjøkkenet var nesten forsvunnet fra det norske markedet, og ønsket at vi skulle bygge opp et nytt forhandlernett i Norge, sier Havikhagen.

Som sagt så gjort. Det tok nemlig ikke lang tid før forhandlernettverket var gjenopprettet rundt om i landet og Drømmekjøkkenet var nok en gang tilgjengelig for norske huseiere.
I dag er det rundt 60 forhandlere spred rundt om i Norge. Én av disse er Reidar AS Drømmekjøkkenet i Mjøndalen, som ble etablert i 1997.

Reidar AS har hatt flere store prosjekter, blant annet et stort prosjekt i Oslo, med 254 kjøkken, 500 bad og 2000 skyvedørsgarderober. Alt levert innen 2 år.
Havikhagen trekker også frem prosjekter de har gjort i nærområdet; Union brygge i Drammen, Utsikten i Lier, Knivåsen og fritidsboliger på Sjusjøen i Lillehammer. 

Kristine Brekka og Inger Lise Johansen (fra venstre) kokkelerer med sine kunnskaper om dagens kjøkkentrender

Kunden i fokus

Reidar AS har i dag tre ansatte. Inger Lise Johansen har vært hos Reidar AS i 13 år og har utdannelse innen maler og bygg tapetserer og er meget dyktig med interiør og farger. Kristine Brekka gjorde sin innmarsj i kjøkkenverdenen i mai i år.

Hun er utdannet interiørdesigner og har tidligere tegnet bad og jobbet som boligstylist.

De tre ansatte har som mål å hjelpe deg på veien mot et nytt kjøkken, bad eller garderobe.

– Vi bruker god tid på hver kunde og yter god service. I samtale med hver kunde kartlegger vi våre kunders behov, ønsker og budsjett slik at vi sammen kan finne en løsning som passer, både planmessig og brukervennlig, sier Havikhagen.

Vi har faste byggmestere som stadig setter inn kjøkken i sine prosjekter og privatkunder som både ønsker å fornye kjøkkenet sitt, skal flytte eller ønsker kjøkken i sin hytte, fortsetter han.

I butikken finner du alt fra Drømmekjøkkenet sitt sortiment.

Havikhagen forteller at de også formidler salg av hvitevarer, oppvaskkummer, ventilator/hetter og steinplater fra kjente merkevareleverandører.

- Vi koordinerer levering og montering som utføres av våre dyktige montører. I tillegg kan vi koordinere samarbeid med rørlegger og elektriker dersom kunde måtte ønske det, fortsetter han. 

Kjøkkenekspert Reidar Havikhagen!

Husets hjerte

Kjøkkenet anses av mange som det viktigste rommet i huset. Det er husets hjerte; et rom som skal fungere i lang tid og er et rom man trives i. På kjøkkenet samles menneskets grunnleggende behov: Varme, vann, næring, hygiene, helse, felleskap og trygghet. Kjøkkenet skal være funksjonelt og se innbydende ut. Da har du virkelig skapt hverdagsglede!

Drømmekjøkkenet tilbyr en rekke planløsninger slik at kjøkkenet tilpasses ditt behov.

I de mange årene Havikhagen og Johansen har jobbet i bransjen, har de sett trender komme og gå. Johansen forteller at tidligere var det populært med heltrefronter i eik og kirsebær.

Trenden svingte så over til slette malte flater og deretter til høyglans. I dag ser vi at trenden er mer malte slette fronter i gråtoner eller fronter i mørkbeiset tre.

I "gamledager" var kjøkkenet husets samlingsted. Nye boliger i dag viser at den gamle trenden er tilbake hvor kjøkkenet skal være huset samlingspunkt. Kjøkkenet er i større grad en del av stuen, og vi ser at folk er villig til å bruke mer penger på kjøkkenet sitt enn tidligere.

– For den optimale løsningen som oppfyller drømmen om det perfekte kjøkken eller bad bør man ta kontakt tidlig i planleggingsfasen. På den måten kan vi være med å veilede, komme med råd og få til den beste løsningen. 

Gode kundehistorier

Opp gjennom årene har det blitt en rekke gode kundehistorier som Havikhagen gjerne deler. Han husker godt én kunde for noen år tilbake. Havikhagen kjørte både kjøkken og montør til kundens bolig tidlig en morgen. Butikken hadde så vidt åpnet dagen etter da telefonen ringte. Det var en meget fornøyd kunde som ringte for å fortelle at både han og kona var stumme etter å ha sett montøren i arbeid og resultatet av det. Da han dro var drømmekjøkkenet på plass, og kunden ville bare si takk for fantastisk arbeid.

– Vi har hatt den policyen siden vi startet. God service, hvor vi gjerne strekker oss litt lenger for kunden og vi leverer til avtalt tid. Her blir alle kunder tatt hånd om, understreker Havikhagen.

– Vi er en liten bedrift, men her blir kunden tatt vare på. Vi har kunnskap og kvalitetsprodukter samtidig som vi gjør alle jobber hundre prosent, sier Havikhagen.

Enten du vil ha klassisk eller funkis, hvitt eller mørkt, høyglans, eller heltre, så finner du kjøkkenet du er på jakt etter i butikken i Mjøndalen. Kunnskapsrike ansatte ser frem til å ønske deg velkommen.

Hverdagsgleden, den finner du med Drømmekjøkkenet fra Reidar AS!

Reidar AS (Drømmekjøkkenet)

• Reidar AS Drømmekjøkkenet forhandler kjøkken, bad og garderobe fra Drømmekjøkkenet.
• Benytt deg av vår 40 års erfaring i bransjen!
• Vårt mål er å hjelpe deg på veien mot nytt kjøkken, bad eller en ny garderobe. Sammen finner vi løsninger som gjør ditt kjøkken hyggelig, funksjonelt og vakkert.
• Hos oss finner du alt fra Drømmekjøkkenet sitt sortiment, du får også velge alt av tilbehør som hvitevarer, vasker, ventilatorer/hetter og mye mer fra et bredt utvalg leverandører.
• Et godt kjøkken skal fungere i lang tid og være et rom å trives i. Det skal først og fremst være funksjonelt for hverdagslivet, men det skal også være pent. Hvis det er det, har du virkelig skapt HVERDAGSGLEDE.
• Med fokus på dine behov, vår kunnskap, god service og produkter av høy kvalitet, er VI en leverandør du kan stole på!

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet