Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Travle dager for Motor Forum:

Dette er en av Drammens mest populære biler

Annonse fra Motor Forum Drammen

De har en av Drammens mest solgte biler og den mest solgte ladbare hybriden i Norge. Med Mitsubishi Outlander PHEV i hus går det ei kule varmt for Motor Forum.

- Vi har virkelig travle dager, sier Erik Magnussen, salgssjef for nybil ved Motor Forum i Drammen. Bilforhandleren på Åssiden har en stjerne i bilparken med Mitsubishi Outlander PHEV. Så langt i år har 52 eksemplarer av den populære, ladbare hybriden rullet ut av butikken. Målet er 70 innen utgangen av mars. 

- Og det klarer vi, sier han tydelig. 

Erik Magnussen, salgssjef ved Motor Forum i Drammen, opplever at stadig flere i Drammensdistriktet velger Mitsubishi Outlander PHEV. 2018 ble et knallår der de økte bilsalget med over 40 prosent fra 2017.

Drammens mest populære SUV

Ladbare hybridbiler har tatt Norge og Drammen med storm de siste årene. Og i disse dager merker Motor Forum i Drammen at stadig flere får øynene opp for den allsidige Mitsubishi Outlander PHEV.

- Statistikken fra OFV (Opplysningsrådet for veitrafikken) viser at dette er den nest mest solgte bilen i Drammen i februar, kun slått av Golf. Det betyr at Outlander PHEV er den mest solgte i sitt segment her i distriktet, forteller Magnussen.

Tilbakemeldingene fra kundene er klare. De setter pris på plassen, allsidigheten, kjøreegenskapene, ikke minst, at dette er en bil der mye av kjøringen kan foregå på strøm. 

– Det er rett og slett mye bil for pengene. Du får en bil som du kan lade og bruke på strøm på kortere strekning, samtidig som du ikke trenger å tenke på rekkeviddeangst på langturer. Med denne bilen får du rett og slett i pose og sekk, sier Magnussen, som legger til at knalltilbudet de nå har, går ut 31.mars. Og da passer det bra at de i dag har leveringsklare Mitsubishi Outlander PHEV ved Motor Forum i Drammen.

-Per nå er vi den forhandleren i Norge som har registrert flest Outlander PHEV i hele landet, påpeker Magnussen.

Han har fulgt utviklingen av Outlander PHEV, og skjønner hvorfor den allsidige hybridbilen er så godt likt av den norske befolkningen.

Bestill prøvekjøring!

Lyst til å oppleve kjøregleden med Mitsubishi Outlander PHEV? Bestill prøvekjøring for selv å finne ut hvorfor akkurat denne bilen har blitt en bestselger her til lands. Legg igjen din epostadresse og du vil bli kontaktet for en uforpliktende prøvekjøring. 

Hvorfor velge ladbar hybrid?

Du lurer kanskje på hva forskjellen på en ladbar hybrid og en ikke-ladbar hybrid er?

Ladbare hybrider kan lades med ren strøm fra en ekstern strømkilde, for eksempel hjemme i garasjen eller på arbeidsplassen.

Rekkevidden på ren elektrisk strøm blir dermed lengre enn for ikke-ladbare hybridbiler. Ladbare hybrider kan også bruke bensinmotoren til å produsere strøm til batteriet, noe hybridbiler ikke har mulighet til.

Mest solgte fem år på rad

Den mest populære ladbare hybridbilen i Norge er utvilsomt Mitsubishi Outlander PHEV. Siden lanseringen i 2014 er det blitt solgt nesten 18.000 biler, noe som også gjør PHEV til en av de mest solgte bilene totalt sett her i landet.

Det er den uslåelige kombinasjonen god pris og en rekkevidde på opptil 54 kilometer som gjør Mitsubishi Outlander PHEV til den mest solgte ladbare hybriden fem år på rad.

– Nå er det kommet en ny modell med betydelige oppgraderinger. Mitsubishi Outlander PHEV har blant annet fått kraftigere motor, oppgradert batteripakke, Bi-LED lys og to nye kjøremoduser. Med modusene Sport og Snow kan man utnytte den ladbare hybridteknologien enda bedre enn tidligere. Det er bare å glede seg, sier Magnussen ved Motor Forum i Drammen. 

De siste Outlander-modellen har fått en designmessig ansiktsløftning

Den siste modellen har også nydelige interiørdetaljer og et stilsikkert, moderne design. Bilen har topp moderne sikkerhetssystemer og Mitsubishis klasseledende S-AWC (Super All Wheel Control) firehjulstrekk. Med Outlander ladbar hybrid kan du lade via stikkontakt, og dermed gjøre unna dine daglige gjøremål på ren elektrisitet.

Knalltilbud på privat leasing

Nå slår Mitsubishi til med et meget godt tilbud på leasing av Outlander PHEV Instyle+ (det høyeste utstyrsnivået).

Tilbud på privatleasing

Prisen er kun 2990 kroner per måned*, og da får du vinterhjul og metallic lakk inkludert.

Pris gjelder bil levert til forhandler i Drammen. Kostnad for frakt til lokal forhandler tilkommer. Tilbudet gjelder et begrenset antall biler. Forutsetter kontraktinngåelse innen 31.03.2019.

*Leasingavtale 36 mnd/45.000 km. Startleie/etablering kr 75.513. Totalpris kr 183.153 (varierer med rentenivå).

Motor Forum Drammen

Vi holder til i flotte, nye lokaler ved Ingvald Ludvigsensgt. 21, 3027 Drammen. Velkommen til oss. 

Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet