Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Trenger bilen din litt kjærlighet?

Da er Elvebyen Bilpleie stedet for bilen din!

Annonse fra Elvebyen Bilpleie AS

Da bilentusiasten Liridon Dreshaj kjøpte vaskehallen på impuls, var hensikten å bygge opp et bilpleiesenter som utførte alt arbeidet på en profesjonell måte. Alt gikk etter planen, og Elvebyen Bilpleie er stedet for deg som ønsker det beste for bilen din!

Adresse
Neumanns gate 17, 3044 Drammen


Åpningstider
Mandag – fredag: 09:00 – 18:00
Lørdag: 09:00 – 15:00

Det er tilfeldigheter som er årsaken til at Elvebyen Bilpleie eksisterer i dag. Liridon Dreshaj skulle bare vaske bilen sin, ikke bli eier av et bilpleiesenter. En dag i 2016 kjørte han tidlig fra jobben i Sandvika til vaskehallen som lå i Naumanns gate 17. Han ankom en halvtime før stengetid, men fant stedet forlatt. Det samme skjedde dagen etter. En litt frustrert og oppgitt Dreshaj ringte eieren og informerte om hvor irriterende det var å komme til lukkede dører – før stengetid, og to dager på rad. Svaret han fikk var at vaskehallen skulle stenges og at lokalet var til salgs. Før Dreshaj en gang fikk tenkt seg om spurte han hvor mye daværende eier skulle ha.

Nå, tre år senere, er bilinteresserte Dreshaj eier av Elvebyen Bilpleie, som har åtte ansatte.

– Jeg har alltid vært involvert i bilmiljøet, men har følt at det ikke har vært et sted som er kvalifisert nok til å vaske bilen slik en bil bør vaskes og pleies. Inspirasjonen om et slik sted kommer fra USA, hvor merkevareforhandlere har sin egen vaskehall. I Drammen og omegn var det ikke noe slik, sier Dreshaj.

Han hadde ingen erfaring fra bilbransjen, men sørget for å ansette erfarne folk som kunne håndtere vask, lakkering og annen bilpleie. Selv tar han seg av markedsføring, oppfølging av kunder og økonomi.

Elvebyen Bilpleie har også to kvinnelige medarbeidere – noe som Dreshaj er godt fornøyd med.

– En av jentene tar seg av innvendig rens og den andre jobber med polering og innvendig rens. De er kjempeflinke og opptatt av detaljer. Det er ganske mange kunder som spør etter jentene når de kommer inn. Vi er kjent i området som stedet med de koselige jentene, ler han.

Hos Elvebyen Bilpleie får du lakkforsegling og bilpleie som beskytter bilen din året rundt.

Føl deg som hjemme

Da han startet opp var det kun vaskehall. Innen det var gått seks måneder hadde han tatt over hele bygget. Med 1100 kvm å boltre seg på, var det duket for utvidelse.

– Jeg så mye på amerikanske tv-serier som Custom Garage og Monkey Garage, og fikk ideer og inspirasjon herfra. Jeg ville bygge et bilpleiesenter i Drammen som kunne utføre alt på en profesjonell måte. Her skulle det være god kundeservice, åpningstider utenom den vanlige arbeidstiden og kvalitet i arbeidet, forklarer den entusiastiske eieren.

Det ble også gjort endringer på lokalene. Kundene kommer inn i et trivelig venterom, og det er store flater for de ansatte å jobbe på, med egen vaskehall og poleringshall.

For det er du som kunde som står i fokus – sammen med bilen din. Alle de ansatte er opptatt av at hver eneste person som kommer inn døren skal føle seg velkommen og ivaretatt. Dreshaj har heller ikke stengt av lokalene for sine kunder. Her står man fritt til å rusle rundt og slå av en prat mens jobben på bilen din utføres. Stadig vekk er det kunder som følger med mens bilen poleres, og ser på ferdigpolerte biler. Lurer du på noe underveis, er det bare å spørre. Her skal alle føle seg som hjemme.

Elvebyen Bilpleie utfører en rekke tjenester som tar vare på bilen din. De er spesialister på kermaisk lakkforsegling. De er et Ceramic PRO senter, og produktene de bruker er verdensledende. Ceramic PRO er et miljøvennlig og unikt kvalitetsprodukt som tåler alle typer avfettingsmidler, veisalt, sollys, frost, surt regn og UV-stråler bedre enn tradisjonelle metoder for lakkbeskyttelse.

Den keramiske lakkbeskyttelsen som benyttes av Dreshaj og hans medarbeidere har en holdbarhet på opptil 5 år uten kostbare etterbehandlinger.

Når bilen er behandlet med Ceramic PRO skal den ikke poleres eller behandles med ordinære poleringsprodukter. Dette vil forringe produktets glans og glatthet.

Det anbefales å holde bilen jevnlig ren for å beholde behandlingens glans og avrenningsegenskaper. Dreshaj anbefaler avspyling med høytrykk og skånsom håndvask. Maskinvask i alle valører vil kunne tørre ut topcoaten slik av vannavrenningen avtar raskere enn normalt. Børstevask kan innebære mekanisk slitasje på lakken og kan gi riper, så dette frarådes på det sterkeste. 

Hos Elvebyen Bilpleie får bilen den kjærlighet og omsorg den fortjener!

Elvebyen Bilpleie har flere pakker å velge mellom: Bronse, Sølv, Gull, Platina, Eksteriør og Interiør.

– Alle biler har forskjellige behov med tanke på lakk, rens osv. Det er også mange årsaker til hvorfor bileierne kommer til oss. Vi kartlegger alltid kundens behov. De kommer jo til oss for råd og veiledningen, og det er ikke alltid de vet hva de trenger. Vi er spesialister, og veileder så godt vi kan. Hos oss får ikke kundene anbefalt noe de ikke trenger. Vi er ikke ute etter å selge den dyreste pakken, men heller hva hver enkelt bil trenger. I stedet kommer vi med anbefalinger og forteller hvorfor vi anbefaler dette. Så avgjør kunden selv, sier Dreshaj.

Fokuset er å levere den mest komplette og eksklusive pleien for din bil. En pleie som gir deg nybilfølelsen tilbake. 

Når jentene hos Elvebyen Bilpleie er ferdig med innvendig rengjøring, er bilen god som ny!

Også innen bilvask og bilpleie er det flere forskjellige pakker å velge mellom, enten det er innvendig- og utvendig vask.

Én av de mest populære pakkene er 3-stegs Detailing, som inkluderer lakkrens, polering og voks.

Dreshaj er klar på at med en slik full shine ser bilen strøken ut når den leveres tilbake til kunden.

– Vi gjør faktisk bilen din helt ny. Det er ingenting vi ikke kan gjøre, enten det gjelder å fjerne innvendig lukt eller flekker på setene. All skitt fjernes av oss. Vi har fått høre mange ganger at bilen ikke er til å kjenne igjen, smiler han.

I tillegg til eksklusiv behandling av bilen, strekker de ansatte i Elvebyen Bilpleie seg gjerne det lille ekstra for sine kunder. De dyktige ansatte ønsker bare det beste for bilen din. De gir seg ikke før bilen har fått den glansen og behandlingen den fortjener. Hver eneste dag kjører fornøyde kunder ut av lokalene, med skinnende ren eller nypolert bil.

Det er det som kalles kjærlighet – for både kundeservice og bil!

Elvebyen Bilpleie

• Vi er et lakk- og bilpleiesenter i Drammen som tilbyr eksklusiv behandling og topp service for deg og din bil.
• Vi er opptatt av det perfekte resultat, derfor benytter vi kun det aller beste som finnes på markedet innen bilpleieprodukter og utstyr.
• Vi er ryddige og dedikerte fagfolk som kan bil.
• Vi jobber raskt og effektivt med de beste resultater.
• Vi yter alltid det lille ekstra for våre kunder.
• Elvebyen Bilpleie AS er stedet fro deg som ønsker det beste for bilen.

Les mer om våre bilpleiepakker her

Slik ser motoren ut ved innlevering
Her er resultatet etter at Elvebyen Bilpleie er ferdig med jobben.
Redaksjonen i Drammens Tidende har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet